Oj, det blev ett ganska långt inlägg

Shiit, jag vaknade kvart i tolv i dag! :O Brukar aldrig sova så länge och nu har jag sovit bort halva dagen, fan vad irriterande! :/ Jag som hade tänkt att åka in till stan och göra lite ärenden, men det orkar jag inte nu.

Aja, jag får väl försöka roa mig här hemma då. Jag kan ju börja att berätta den där äckliga, läskiga saken.. I söndags satt jag framför teven på kvällen när vi hade kommit hem från Göteborg. Sen hör jag ett skrapande ljud och det tar en stund innan jag fattar var det kommer ifrån. Men sen kollar jag mot vår braskamin och ser att något svart försöker ta sig ut genom en springa som är kanske knappt två centimeter bred. Jag skriker rakt ut (haha, alla grannar lär nästan ha hört mig) iiiiih!!! Jag springer ut till mamma & pappa och säger att det är en fladdermus i braskaminen. Först börjar dem asgarva eftersom jag var livrädd haha. Sen går pappa in och ska försöka få ut den men då är den inne där man har veden och sen klättrar den upp i skorstenen och försvann. Så då slapp vi den, trodde jag iaf, ända tills igår...
Jag sitter i vardagsrummet när jag har kommit hem från jobbet och ätit mat. Mamma och pappa håller på att sätta upp nyapanelgardiner som vi köpte igår. Pappa frågar om jag kan mata hans fiskar, akvariet står i vardagsrummet också. Så jag går till akvariet och ska öppna luckan men hinner inte öppna den innan jag springer därifrån och skriker igen! haha ;P. Då ligger fladdermusen ovanpå akvariet!!!!! Fy faaaaan vad äckligt!!!!! Så pappa fick ta ut den sen så nu hoppas jag verkligen att det var sista gången jag såg den äckliga saken! Usch! Men vi fattar inte hur den tog sig ut från braskaminen in i vårt vardagsrum... :S. Aja, det var den äckliga saken som jag skulle berätta om.

Helgen i Göteborg var iaf jättebra :) . Vi åkte hemifrån vid halv fem på fredagsmorgonen och det tog ungefär 5-6 timmar att åka till Göteborg. När vi väl kommer till campingen där vi ska tälta så säger de att man inte kan checka in förrän klockan ett! Lagom kul, så vi fick sitta i bilen och vänta i typ 2-3 timmar! Så de förstörde ju våran dag eftersom vi hade tänkt att gå på Liseberg den dagen men det gick ju inte då. När vi väl hade fått upp tälten, ätit lunch mm så väntade vi på att Mattssons skulle komma så vi kunde äta middag. Schwalbes kom på lördagsmorgonen sen. Vi bestämde att vi skulle gå på Liseberg på lördagen istället så det gjorde vi :) Det var ju bara det att det var minst en halvtimmes kö till alla attraktioner :/ . & varmt som satan var det också. Men det var helt okej iaf. Jag fick en Leo med mig hem också :P Jättesöt! & så vann jag en chipspåse ;P .
När våra föräldrar kom till Liseberg så åt vi mat och åkte lite saker till och sen gick vi till Ullevi :) . Typ alla tröjorna var slut när pappa skulle köpa till oss.. det fanns ett motiv i XL, det var typ bara det. :/ . Men när vi kom in på arenan så sålde de tröjor där med och vi fick de sista i motivet och storleken vi ville ha :D. Så det var ju bra! Konserten höll på i cirka tre timmar och det var häftigt att vara där! :) hade något ont i fötterna, knäna och var så jäkla trött när vi skulle till campingen sen :P . Men det var det ju värt :D.

Nu ska jag göra iordning lunch och sen försöka hitta på något att göra....

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0