2 september

Hello (:
I dag ska Sara komma och vara hos mig ett tag:) Det var över två månader sen vi sågs sist, så det ska bli kul att träffas. Vi har ju ganska mycket att prata om eftersom att det har hänt lite saker sen vi sågs sist :) Hon skulle komma runt elva-tiden i dag.
Igår hämtade min älskade farmor mig när jag hade slutat. Det måste fan vara rekord asså, igår stämplade jag ut klockan 22.03!! Annars så brukar man inte komma ifrån kassan förrän typ kvart över tio, så det var skönt :) När jag kom ut så stod farmor redan där :) Vi svängde in till Ica väst innan vi åkte hem för jag ville köpa lite gott ;p . Jag var väl hemma runt kvart i elva tror jag, satt i sängen med datan fram till tolv och sen sov jag.
Haha, jag har ju berättat om Niklas förut, en arbetskollega som skämtar hela tiden. Han som skulle försöka göra mig arg för han ville se hur jag ser ut då, kommer ni ihåg? :) Iaf nu har det nästan blivit som en tävling att ligga steget före hela tiden :p . När jag fick mitt Ica-kort så sa jag det till Niklas och att nu ska jag fixa självscanning äntligen. Då fick jag som svar att han låg steget före eftersom han hade precis fått sitt Ica bankkort haha. Sen när jag hade "invigt" självscanningen berättade jag det för Niklas på facebook. Sen när jag ringde till jobbet i söndags för att kolla vilken tid jag skulle jobba på måndagen så var det Niklas som svarade. Han: "Innan jag svarar på din fråga så måste jag berätta en sak. Jag invigde självscanningen tre dagar före dig. Det känns som om jag alltid ligger steget före, haha." Sen igår när vi jobbade, alla kassörer har telefoner i kassan så man alltid kan gå att få tag på. Min telefon ringer, då är det Niklas som sitter två kassor bort.
-Hej, det är Sofia.
-Hur många gånger har du självscannat?
-Va?
-Hur många gånger har du självscannat?
-En!
-Haha, tre! Jag ligger fööööreee, heeejdååå....

hahaha, ja som jag har sagt förut; det är känns bra att man kan ha kul på jobbet med kollegorna ;)
Igår så ringde kassaledaren till mig också och kollade om jag kan jobba på torsdag. Jaaa, det kan jag :D . Jag är så glad för varje extrapass jag kan få nu när jag inte har så mycket tider i höst. Så på torsdag ska jag jobba 12-19 :) Sen efter det ska jag hem till Johanna och sova där :) Min chef ringde för en liten stund sen och kollade om jag kunde jobba idag, men det gick ju tyvärr inte. Det är lite svårt att tacka ja när de ringer samma dag också för oftast så har jag planerat något när jag vet att jag inte jobbar. Men men, det kommer fler tillfällen :)

Nu ska jag kila, ha en bra dag! :)

Puss! /Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0