090211

Känns som om jag inte bloggat på länge men det är ju faktiskt bara gårdagen som det har varit helt tyst från mig, eller vad man ska säga, ni fattar :)

Igår så var jag hos Elina i Bälinge på frukost/lunch-date ;) Vi var där ett tag sen gick vi ut på en liten promenix medans vi väntade på Elinas syster som skulle hämta oss. Sen var vi hos Elina några timmar, var barnvakt åt Eve den söta! :) Sen kom mamma och hämtade mig vid fem och åkte hemåt. Mamma berättade på vägen att Nisse skulle tas bort idag :( Det är kompisar som har en golden retrivier som heter Nisse som har blivit gammal och togs bort idag. Vi åkte dit på hemvägen för att hälsa på Nisse en sista gång.. Min lilla Nisse, jag var mycket med honom när jag var mindre och han var som "min" ibland. Så Åse (mamman i familjen) hade sagt till mamma att det är två som jag måste ringa när det här händer och det var till mig och en annan person. Så igår sa vi hejdå till världens finaste :( Jag ska lägga in en bild som jag knäppte på honom för typ två somrar sen så ska ni få se hur fin han var... Usch det är sorgligt sånt där :(

Vi var kvar där i en timme ungefär sen åkte vi hem. Det kändes bra att få träffa honom innan han togs bort iaf. Jag skulle in och sova hos min älskling igår så när vi kom hem gick jag in i duschen och gjorde mig klar för att sen åka in till honom. Var väl där lite innan halv åtta. Vi åkte ut till Vänge för att Johan skulle hämta ett paker, men det gick inte så bra så vi stannade hos hans mamma i vänge och fick vänta på att hon skulle komma hem och hämta ut paketet. Sen åkte vi in till Stenhagen igen. Vi hamnade i soffan framför teven. Började kolla på en film, The Kingdom, men Johan somnade i mitt knä efter ett tag så det var jag & Johans pappa som tittade :p . Efter filmen gick jag och lade mig i sängen och älsk kom efter ett tag :) Vi kan inte ha somnat så sent tycker jag.. tolv-halv ett kanske men ändå så sov vi länge idag, fast det var ju iofs skönt :) Elina ringde vid tolv och tyckte att jag skulle gå upp, haha ;p . Så jag gick upp efter en stund och gjorde mig klar för att åka. Sa hejdå till hjärtat och åkte hem till Elina.

Sen åkte vi in till stan eftersom att jag skulle till Darkwell och visa piercingen. Det såg bra ut, men hon tyckte att jag skulle vänta en vecka till och byta då istället. Så jag ska dit nästa vecka och fixa det :) Men nu slipper jag iaf saltvattnet så nu ska min tunga få tillbaka sin naturliga färg igen, haha, Så det känns fräscht iaf :) Köpte en ny plattång idag som kostade 699 kr på Teknikmagasinet.. Det är samma märke som jag har på min gamla som gick sönder. Så jag hoppas att den här är lika bra som min gamla :) Sen gick vi vidare till ungdomshälsan och bokade tid. Inget man ser fram emot direkt, men de säger ju att det är bra att göra en undersökning då och då så.. Sen åkte vi till donken och åt mat. Satt och tänkte på Johan då och undrade om han vaknat och ville ha skjuts eller så. Precis då så skickar han sms och frågar om jag är kvar i stan ;p . Så efter maten åkte vi till älsk och var där ett tag innan vi åkte ut till garaget. Jag & Elina åkte vidare till Statoil och tvättade bilen, uppskattades av pappa sen :) Sen åkte vi till Maxi och köpte en påse godis och en läsk, nyttigt värre! Sen hem till Elina en snabbis och sen hem till mig.

Här hemma gjorde vi iordning plättar till mat. Det gick ju prima, eller hur Elina? ;) Jag skjutsade hem Elina till Kalle sen vid åtta. & där fick vi se hur man lagar en bil, haha! Fram med skruvdragaren! haha ;D . Sen åkte jag hemåt igen.

Ja det blev ett ganska långt inlägg, men nu så är jag klar ;p .

/Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0