Kläppenveckan!

Lördag 7 mars

11.43
Sitter i bilen, har precis tittat klart på Lejonkungen. Filmen är lika bra som när man var liten, om inte ännu bättre :) Jag har några fler filmer att titta på om jag får tråkigt i bilen, men nu blir det nog till att lyssna lite på AC/DC ett tag. Pappa spelar redan det i bilen så :) Vi åkte iaf hemifrån typ tio över tio, så vi kom iväg i bra tid. Jag kan tänka mig att vi är framme runt fyra kanske? Vi ska ju stanna och äta någonstans också. Nej, nu ska jag fortsätta lyssna på AC/DC och bläddra lite i Hänt Extra :)


15.49

Nu har jag tittat på hela Yes man, som jag & Johan började titta på i torsdags. Filmen var faktiskt riktigt bra och rolig! Vi har inte så långt kvar nu. Vi handlade för en liten stund sen i Mora, så snart så är vi äntligen i Kläppen :)


18.01

Vi var framme vid Kläppen & stugan typ halv fem. Då kommer pappa på att vi har glömt nyckeln till stugan hemma i Uppsala...! Kuuul... Så vi ringer till dem som äger stugan och de trodde att det skulle finnas en extra nyckel i en butik här uppe. Så vi åkte dit och frågade och efter en stund så hittar de en nyckel som kanske är till stugan. Jag & pappa provar nyckeln och den passar!!! Haha, vi skrek rakt ut och stod och hoppade på trappan ;) Men förstå själva, kul att åka hem igen och tillbaka, en bilresa på sammanlagt tio timmar liksom. Jag pratade med Johan precis när vi visste att vi glömt nyckeln och han asgarvade, tack älskling! ;) . "Men vad bra då kommer du hem igen!" Haha :) När vi kollat att nyckeln passade så åkte vi tillbaka och hyrde skidorna. Nu har vi burit in all packning i stugan. Jag har även bäddad iordning sängen och sådär, så har man det gjort. Ikväll blir det tacos, som alltid första dagen här uppe, det är tradition. Sen så är det ju Andra chansen i melodifestivalen ikväll så det ska vi väl titta på. Men jag har inte så stor koll på det där för jag har inte tittat så mycket på melodifestivalen i år. Men jag vet iaf att Elina & Annelie bör kolla ikväll också för Scotts är med, det vet jag. Heja Scotts! ;)


22.56
Ligger nerbäddad i sängen nu. Pratade precis med Elina en stund :) Jag är fortfarande proppmätt efter maten, fastän det är typ tre timmar sen vi åt, haha. Nu ska jag titta på en film eller något avsnitt av Desperate och sen sova. Ringa Johan innan också förstås :) God natt!


Söndag 8 mars

22.54
Sitter i sängen och ska väl snart sova tror jag, är ganska trött. Idag har det tyvärr inte blivit någon skidåkning pga dåligt väder. Det har snöat hela dagen utan uppehåll så det blev en lugn dag. Haha bra att börja med en vilodag ;) Vi gick iaf en promenad till affären och tillbaka. På förmiddagen var vi iväg till Sport tältet också. Jag köpte ett par nya skidbyxor :) Jag köpte ett par nya innan vi åkte upp hit som är svarta men nu så hittade jag ett par rutiga som jag letade efter i Uppsala också men som inte fanns i min storlek där. Men nu så har jag ett par rutiga. Det blev lasagne till middag, mums! Sen har vi tittat på Wipeout som var skitkul ;p Sen såg vi Sanningens ögonblick också. Efter det så har jag pratat lite med Elina och så. Nej nu blir det nog sängen!


Måndag 9 mars

12.35
Nu är vi tillbaka i stugan efter några timmars skidåkning. Nästan alla är tillbaka iaf, hälften saknas och när dem har kommit så blir det lunch, korv med bröd. Det har gått bra att åka idag, förutom att backarna på baksidan inte är så bra idag... Det är stora snöhögar överallt så det är lite tråkigt. Men det går att åka iaf. Vädret idag; uppehåll, mulet & solen tittar fram ibland.

19.23
Har precis diskat klart efter maten, alla andra sitter och tittar på bandyn. Jag känner inte att jag är så intresserad så jag ska nog titta på ännu ett avsnitt av Desperate housewives :) Älskar serien! När bandyn är slut så skulle vi spela något spel tillsammans allihopa. Det är så mysigt att sitta och spela på kvällarna här uppe, det gör vi alltid. Innan maten så bastade jag & sen duschade. Det är verkligen skönt att basta, jag fattar inte varför jag inte gör det oftare med tanke på att vi har bastu hemma? Nej det är typ bara här uppe jag gör det.. Jag får börja basta mer hemma helt enkelt, för det är ju så skönt & avslappnande! :) Nu blir det desperate!


01.19
Det blev en kväll med sällskapsspel, kul kul! :) Men nu är jag skittrött så nu ska jag sova så jag orkar åka mycket skidor imorgon. Har inte pratat något med Elina idag, känns ju lite fel eftersom att vi brukar alltid höras minst en gång om dagen.. Men imorgon ska jag ringa min snygging! :) God natt!


Tisdag 10 mars

00.35
Sitter i sängen, har precis avslutat ett pokerspel med Jesper, Linnea & Tobias. Jag vann första gången vi spelade, men andra gången kom jag trea. Jag & Linnea åkte iväg till Kläppens livs för att fylla på mobilerna ikväll. Jag passade på att ta med min dator för att se om man kanske kunde snylta på deras internet, hehe ;) . Tyvärr så var alla tre som jag hittade säkerhetsskyddade. Men jag provade sen vid Kläppens skiduthyrning mm. och där funkade det! Så jag hann lägga in några bilder på bilddagboken och skriva ett kort blogginlägg :) Men sen så kändes det så dumt att sitta i en bil på en parkering med datorn i knäet haha, så vi åkte tillbaka till stugan. Har pratat både med Elina & Johan ikväll :) Tisdagar är ju min & Elinas dag, det är ju då vi ska titta på Andra avenyn tillsammans ju. Men nu så har ju Desperate housewives börjat igen och det är samma tid så nu har jag svikit Elina ;p. Hoppas du kan förlåta mig hjärtat? ;) Idag har det varit bra skidåkning i backarna! De stora snöhögarna var borta och det gick så bra så! Vi tog en fika på Tranan och Jennifer, du hade rätt i att de har gjort om igen ;) . Jag fikade med någon skumraket & en kopp varm choklad med grädde, mmm! Vid lunch idag så tittade vi på min dvd Seriöst roligt med Thomas Järvheden, så jäkla kul! Tänkte på dig då Elina, när vi satt och tittade på den på alla hjärtans dag, det var mys! :) . Sen på eftermiddagen så åkte jag, Linnea, Jesper, pappa & Larsa till Sälen och handlade lite. Så idag har jag fått köra bmw, gick ju galant! ;) Nej vet ni vad? Nu är jag trött så nu ska jag sova, god natt!


Onsdag 11 mars

00.37
Nu har jag precis skrivit några vykort som ska postas imorgon och som förhoppningsvis hinner komma fram tills på fredag. Jag har skickat till Elina, Sandra & Jennie. Familjen skickar till farmor & farfar, morfar & Larssons :) . Ikväll blev vi tio i stugan, vi har hittills varit åtta. Niklas & en kompis till honom, Daniel, kom hit ikväll. Idag har vi åkt skidor ett antal timmar och jag var ganska slut när jag kom "hem", hade ont i hela benen. Men det är ju bra för då känns det att man gjort något :) Nu ska jag sova.


Torsdag 12 mars

22.03
Har precis tittat klart på Kung fu panda, ganska kul film faktiskt :) . Lånade den av Sandra för ett tag sen så nu måste jag komma ihåg att lämna tillbaka sen nästa gång vi ses :) Idag har vi åkt skidor (såklart), sen åkte vi och handlade i Sälen och åt köttfärssås & spaghetti till middag. Nu ska jag gå ut i vardagsrummet och titta på reprisen av Så ska det låta som de andra tittar på just nu.


Fredag 13 mars

09.54
Idag är det fredag den trettonde, igen! Man kan ju hoppas att man slipper slå en rejäl vurpa i backen iaf ;p . Idag är det sista skid-dagen, imorgon åker vi hem till Uppsala igen. Jag hoppas att det är skönare ute idag än vad det var igår. För igår blåste det så jäkla kallt så det var inge kul alls att åka på baksidan. Jag håller tummarna för att det inte blåser idag för jag vill kunna åka så mycket skidor som möjligt :) I eftermiddag blir det även after-ski, veckans första & sista. Det har ju inte varit Partypolarna som varit här så vi har inte gått dit, haha. Men idag tänkte vi ge dem andra en chans iaf ;p

17.34
Nu har jag precis kommit till stugan efter en after-ski med K.R.A.M. Inget band kan ju mätas med Partypolarna på after-ski i Kläppen men de här killarna gjorde det faktiskt bra :) Det blev en kul avslutning på veckan. Jag var inte svettig efter skidåkningen idag, men efter after-skin. Det kan jag lova! haha, det blev långdans på slutet också. Så efter dans, sång och klappar så var man ganska slut. Jag, lillebror, Niklas, Tobias & Daniel åt lunch uppe i toppstugan idag, det blev våffla med sylt & grädde. Sen har det hänt två roliga saker idag, jag skrattar bara jag tänker på dem HAHA! ;D . Jesper & Tobias skulle prova och styla lite i snowparken, hahaha tror ni att det gick bra eller!? haha. Ingen av dem har provat förut så de slår på varsin jäkla vurpa & jag har SPELAT IN DEM! HAHA, skitkul! Jag stod där och asgarvade och som tur var så gjorde ingen illa sig :p . Så skidåkning från typ halv elva fram till tolv sen blev det lunch och sen skidåkning till halv fyra då after-skin började. Jag tog två Xider jasmine peach på after-skin, har ni inte smakat den så gör det! Hur god som helst! Jag provade på den på People för några veckor sen och blev helt kär, haha ;) . Nej, men den är verkligen asgod! Det är en special edition, så passa på nu! ;p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0