Måndag

Hejsan!
Igår var det ju fars dag och vi hade middag och fika hemma hos oss. Jag lagade maten, det var receptet som jag ska göra i Maxiköket den här veckan. Kalkon med bourgignonsås (om jag lyckades stava rätt har jag ingen aning om ;b) och potatismos, det var mycket uppskattat, alla tyckte att det var jättegott! :) Älsklingen kom ut lite senare också och sov hos mig<3

Idag har jag varit ledig så jag har fixat lite hemma. Jag skjutsade in lillebror till skolan imorse vid halv tio, vi åt frukost på donken (älskar deras McToast!) och sen skjutsade jag honom till skolan. På hemvägen hämtade jag upp Jennie och skjutsade henne till jobbet till elva och sen åkte jag hem. Jag har bytt sängkläder och tvättat mitt täcke så nu är det rent, fräscht och mysigt! Jag tvättade även lite kläder, städade mitt rum och städade ur bilen. Orkade inte tvätta bilen idag, jag gjorde det sist i tisdags men när det är sånt tråkigt väder så blir den skitig lika fort igen tyvärr! Sen duschade jag och gjorde mig klar för att åka in till stan, åt lite mat hemma först och sen vid kvart över tre så åkte jag mot stan. Efter knappt en mil så fick jag vända för jag hade glömt plånboken hemma... suck! Så hem och hämta den och sen mot stan igen! Jag hämtade Johans syster Emelie hos deras mamma och sen åkte vi till Maxi. Vi pantade flaskor och burkar som jag hade med mig och sen köpte vi Ben n Jerry´s! :D Haha, det var beslutsångest på hög nivå! ^^ Men till slut så åkte vi därifrån med varsin glass! Sen blev det skrattanfall i bilen ;) Konstiga gubbar på Maxi-parkeringen ikväll.. haha xD Jag hann träffa Johan en stund iaf innan jag skulle iväg och vara barnvakt åt Viggo. Jag var där mellan fem och halv åtta. När jag kom var Viggo på så mysigt humör! :) Jag fick en riktig kram och sen skulle han sitta i mitt knä och mysa :)<3

Så har min dag sett ut och imorgon är jag faktiskt också ledig, då blir det en dag på stan med Jennie, I like! :)

/Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0